06-19228708

Over Ons

Salespepper

Salespepper is gespecialiseerd in directe performance- en resultaatverbetering van de individuele sales professional op operationeel niveau ( verkoper, accountmanager, sales representative, verkoop binnendienst) door middel van verkooptrainingen en coaching. Met een team ervaren en uit de praktijk afkomstige professionals geven wij invulling aan uw verkoopsucces.

Uniek

  • Rollenspelen en cases toegespitst op eigen situatie en dus geen algemene case zoals vaak gebruikelijk bij open trainingen
  • Gedragstest eigen gedrag om zo eigen gedrag af te stemmen op klantgedrag
  • Aan het einde van de training een compleet overzicht met checklists en to do lijsten mbt uw eigen klant en markt situatie ( bijv: elevator pitch, overzicht te stellen vragen, script telefonische afspraak, inhoudelijk bezwaren weerleggen etc etc). Dit stelt u gedurende training samen met de trainer zelf samen.
  • Training met passie en professionaliteit gericht op het resultaat voor de deelnemer door trainers die zelf ook nog dagelijks verkopen
  • Trainen is nuttig in het kader van persoonlijke ontwikkeling, maar wordt gefinancierd vanuit omzet en winstgevendheid.  De trainingen zijn daarom gericht op direct commercieel resultaat voor de opdrachtgever.
  • Veel praktijk gericht oefenen van klant en prospects situaties
  • Borging resultaat training door overdracht en bespreking coachings document aan direct leidinggevende na afloop training
  • Iedere deelnemer kan aansluitend op de verkooptraining nog twee maanden gratis telefonische ondersteuning vragen, tevens bestaat de mogelijkheid om individuele coaching extra bij te kopen, kortom optimale salesprofessionalisering.

Bewezen succesvol

Het bewezen succes is terug te voeren op vier kernbegrippen:

  • “Praktijkgericht” door inzet van ervaren trainers die als commercieel directeur of zware salesmanager de harde praktijk hebben doorleefd. Geen docenten dus, maar praktijktrainers.
  • “Resultaatgerichtdoor uitsluitend technieken en vaardigheden in te trainen die direct bijdragen aan het commercieel succes van de deelnemer. Basisregel van iedere training is 20% theorie en 80% van de tijd intensief oefenen.
  • “On the edge” vanuit de stelregel dat de trainer tot het uiterste gaat en dat ook van de deelnemers verwacht. Een Trainer wordt liever nuttig dan aardig gevonden, met beiden als uitgangspunt.
  • “Contracterend” door in de voorbereiding en nazorg van de training de direct leidinggevende van de deelnemer te contracteren op interne coaching. De echte training start in de dagelijkse praktijk na de training.

 

De trainingsformule van Salespepper is gebaseerd op open inschrijving en kleine groepen van maximaal 8-10 deelnemers.  Tevens ontstaat er synergie doordat de individuele groepsleden specifieke kennis en ervaring inbrengen uit verschillende bedrijven en bedrijfstakken.

 

Trainers:

* Aernout Campagne

Sinds 1997 heeft Aernout voor vele tientallen bedrijven als trainer en consultant een meetbare (financiële) waarde toegevoegd. Soms alleen door gerichte competentie ontwikkeling, soms hele strategische veranderingen, inclusief heroriëntering van product-marktcombinaties. Samen met optimaliseren en implementeren van sales en salesmanagement processen en strategische competentieontwikkeling als sleutel naar commercieel succes.

Expertise gebieden

Sales proces management linken aan klantvolwassenheid en de doorvertaling naar aansturing van goed georganiseerde teams

Verander management en bouwen van vernieuwende organisaties

(Top) Management coaching en begeleiding

Docent strategisch management o.a. bij Business School Nederland (Buren)

Achtergrond

Na de studie Bewegingswetenschappen aan de VU heeft Aernout zijn diensttijd als Reserve Officier Infanterie gecombineerd met een deeltijd functie als wetenschappelijk onderzoeker naar krachtsopbouw in spieren. In 1991 gestart als artsenbezoeker bij Janssen Pharmaceutica tot uiteindelijk manager Biotech producten bij J&J in Tilburg. In 1997 is de overstap gemaakt naar sales training en consultancy en via wat tussenstappen als managing consultant verantwoordelijk voor de verkoop van grote internationale projecten met teams. Daarnaast is hij inhoudelijk verantwoordelijk voor bouw en uitrol van meetbare verbeteringstrajecten in consultancy en training. Spraakmakende projecten bij: Vodafone, KCI-Medical, HP, Life Fitness, Daf-Trucks, Rockwool, Raet, Layar en vele tientallen andere bedrijven.

Passie

Aernout heeft een passie om daadwerkelijk het verschil te maken in trajecten: Inzet, kennis van zaken, eerlijkheid, commitment en gedrevenheid maken hem tot een inspirator van nieuw succes. Samen met de scherpe concepten van RedFoxBlue een combinatie die succes garandeert.

Trainingservaring

Aernout is een actieve en vaardigde trainer, vele malen onderscheiden met de prijs van Trainer van het Jaar. Hij heeft de 4MAT didactische training doorlopen, en is gecertificeerd op verschillende officiële trainingen. Hij kan als geen ander stof tot leven brengen en je inspireren.

 

* Robert Hamminga

Sinds 2001 heeft Robert vele tientallen commerciële verandermanagement trajecten als interim manager uitgevoerd. Helder, duidelijk en niet schromend om huidige bedrijfsprocessen ter discussie te stellen. Robert is iemand die werkt vanuit een mix tussen passie en gedrevenheid wat je van een ondernemer/consultant mag/moet verwachten.

Expertise gebieden

Ontwikkelen en opstellen van commerciële strategische/tactische bedrijfsprocessen, (Online) sales strategie en Interim (verander)management commercie op management en directie niveau.

Achtergrond

Na zijn studie Rechten en dienstverband als officier bij de Koninklijke Landmacht heeft Robert een zeer gedegen werkervaring op sales- en marketinggebied. Zijn dienstverbanden bij onder meer Robey, TeleMedia en Telfort kenmerkten zich door succesvol functioneren op sales, management en directie niveau. Daarbij gaf hij leiding aan grote verkoop- en serviceafdelingen (175 fte). Naast senior partner bij RedFoxBlue is Robert succesvol ondernemer binnen de internet markt met diensten op sales, media en travelling en werving & selectie gespecialiseerd in sales (management).

Passie

Zijn keuze voor het ondernemerschap komt voort vanuit zijn drive en zijn expertise om kennis in een bredere context aan te wenden. In het bijzonder om managementactiviteiten van ondernemingen op een pro-actieve wijze te ondersteunen door middel van het formuleren van commerciële doelstellingen, het aanleren van commerciële vaardigheden met als doelstelling het optimaliseren van commercieel succes.

Trainingservaring

Robert is een ervaren trainer en kan door zijn werkervaring de theorie van (management) programma’s opleuken met praktijk ervaring en voorbeelden.